سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://garneh.ParsiBlog.com
پارسی بلاگ قالب : rgdth .gfy 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

 

شما هم نمی توانید از شر نگرانیهایتان خلاص شوید؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که به دلیل استرس و نگرانی، نمی توانند درست تصمیم بگیرند؟ لذا هفت پیشنهاد زیر، برای دور ساختن نگرانی‌هایتان مفید خواهد بود، البته فراموش نکنیم کمی نگرانی، برای رسیدن به اهداف ما لازم است، اما مشکل زمانی است که نگرانی ما، تعادل سیستم عصبی ما را بر هم میزند و سلامتی ما را تهدید می کند.

1: چیزهایی را که نمی‌توانید تغییر دهید فراموش کنید.

اگر شما نگران چیزی هستید که در گذشته اتفاق افتاده است، باید فراموشش کنید. زمانی که نگران هستید، ذهنتان در حل مشکلات به اندازه کافی کارایی ندارد، بنابراین برای منطقی فکر کردن بایستی با آن مقابله نمایید. خاطرات بد گذشته همچون سم، سلامتی ما را تهدید می کنند، بنابراین شما باید باری که از گذشته بر دوش دارید را به خاک بسپارید و به جلو حرکت کنید.

2: نگرانی‌های خود را لیست کنید.

همه چیزهایی که باعث نگرانی شما شده‌اند از قبیل صورت حساب‌ها و قبض ها، شغلتان، موتور خودرو و ... همه را لیست کنید، به طوری که عامل شماره 10 بیشتر از بقیه موجب نگرانی شما شده است. سپس تلاش کنید که این نگرانی را یکی یکی برطرف نمایید و هر بار که برطرف شد، بر روی آن خط بکشید و خواهید دید هر خط کشیدن چقدر به آرامش شما کمک می‌کند.

3: افکار خود را سامان دهید.

اگر شما نگرانی کهنه ای دارید، تلاش نمایید افکار خود را کنترل نمایید قبل از اینکه این افکار، کنترل شما را به دست بگیرند. برای این کار، هر زمانی که یک فکر منفی به سراغتان می‌آید،سعی کنید جنبه مثبت آن‌را مد نظر قرار دهید. هر بار که نگران می‌شوید، فکر کنید "آیا این نگرانی، به من کمک خواهد کرد؟" اگر جوابتان منفی است، یا به طور کامل آن‌را نادیده بگیرید یا اگر توانستید آن‌را به یک فکر مثبت تبدیل کنید. این مسئله ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما در نهایت جزئی از ناخودآگاه رفتار شما خواهد شد و خواهید دید تبدیل افکار منفی به مثبت بسیار سازنده تر از مقابله با این افکار منفی خواهد بود.

4: ذهن خود را با تمرین‌های آرامش اعصاب از افکار منفی منحرف سازید.

هنگامی که ما نگران هستیم - به خصوص چند نگرانی همزمان - مغز ما نمی‌تواند یک راه حل منطقی برای مشکلات بیابد. منطقی اندیشیدن، نیاز به دلی آرام دارد. سعی کنید چند بار هوا را از طریق بینی داخل هدایت و از دهان خارج نمایید. پس از چند دقیقه آرامش، تنش، شما را رها می کند و در موقعیت بهتری برای مقابله با مشکلتان خواهید بود.

5: گفتگو با دوستان و خانواده.

یک مشکل مشترک، نیمی از یک مشکل است. با خانواده ، یک دوست خوب، و یا یک دکتر، درد دل کنید. گاهی اوقات گفتن مشکلات با صدای بلند می‌تواند مستقیماً افکارتان را به مغزتان برساند!! مخصوصاً اگر نگرانی شما در مورد چیز بی اهمیتی باشد، گفتن آن را با صدای بلند کمک می‌کند، بهتر درک کنید که مشکلتان ارزش نگرانی را ندارد. خندیدن و گریه کردن با کسانی که با آنها احساس همدلی می‌کنید، بدون اینکه نگران باشید درباره شما چه فکر می کنند، راه سالمی برای از بین بردن استرس می‌باشد.

6: مقابله با مشکلات کله گنده.

برخی از نگرانی‌های را نمی‌توانید از طریق صحبت کردن با دیگران و یا آرامش اعصاب برطرف نمایید. این مشکلات نیاز دارند کاری درباره آن‌ها انجام شود. گاهی اوقات، چیزهای زیادی در ذهن ما است که ما نمی‌دانیم که در وهله اول چگونه با آن برخورد نماییم. تصمیم بگیرید و به سراغ آن بروید، هر چه زودتر سراغش بروید و با آن مقابله نمایید زودتر هم به جواب خواهید رسید.

7: وسعت نظر داشتن نسبت به مشکلات.

اجازه ندهید که مسائل کوچک به شما غلبه نمایند. سعی کنید با دید وسیع‌تری به آن‌ها بنگرید. آیا مشکل شما واقعاً به بدی که شما در ذهنتان ساخته‌اید هست؟ بسیاری از مردم با مشکلات بزرگ‌تری دست و پنجه نرم می‌کنند. آیا این مشکل را می‌خواهید تا آخر عمر به دوش بکشید؟ آیا غیر از این است کمتر چند هفته و یا نهایتاً چند ماه دیگر برطرف خواهد شد؟ پس چه جای نگرانی وجود دارد . باور کنید واقعاً ارزش نگرانی را ندارد.


[ جمعه 92/10/6 ] [ 4:6 عصر ] [ حمید رضا گرنه زاده ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 11943
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با سلام خدمت دوستان خوبم .لصفا به قسمت نظرات یه تلنگری بزنید

با سلام خدمت دوستان خوبم .لصفا به قسمت نظرات یه تلنگری بزنید